fredag 4 juni 2010

I brist på tid



Jag hade tänkt blogga om min resa till Norrköping (tack för kalasbra utflyktstips), om fiskandet av guldfisk och inte minst om det roliga arrangemanget Trädgårdsrundan i NV Skåne, men det har helt enkelt inte funnits tid.



Istället får ni njuta av mina buskpioner som blommar nu. Hann inte (!) ta bilder förrän solen försvunnit och då hade de stängt sig, men de är rätt fina ändå tycker jag.



Den här har tre knoppar och ska blomma för första gången!



Detta är Lenas buskpion, ja, egentligen är det röd småbuskpion, Paeonia delavayi Rödblommiga Gruppen, men jag har fått den av Lena i Norra Grönby. Om hennes underbara trädgård kan ni läsa mer i aktuella numret av Allt om Trädgård. Pionen doftar svagt av gröna äpplen.
Jag är mycket glad för mina buskpioner!
Förlåt att jag inte heller har så mycket tid att besöka era bloggar, får väl ta igen det när det regnar! Redan kl 9 ska jag vara på plats i en trädgård för dagens första reportage.
Varma hälsningar
Eva

11 kommentarer:

Fru C sa...

Jag har ingen buskpion men oj vad sugen jag blir efter att ha sett dina bilder.

♥Min Eden♥ sa...

Oroa dig inte Eva, du har en mycket förstående fan-club :) Fina Pioner, även om de inte var öppnade!

Rose Garden Malevik sa...

Pioner är riktigt vackert......lite kort blomning bara ...
Ha en fin dag
Håkan

gittan sa...

Du är i ganska gott sällskap tror jag (åtminstone är vi förlåtande) just nu lockar trädgården mer än bloggen - precis som det ska vara. Hoppas du får en fin helg / kram gittan

Susie på Stjärnarve... sa...

Ja, man har inte mycket tid över till bloggandet - men med ny ursnabb dator är man ju tvungen att testa lite innan man går ut och gör lite nytta.
Har en trädpion som numera står ihopträngd mellan två buskar, alltså ska den flyttas. Men inte just nu, den ska precis till att börja blomma och det vill man ju njuta av!

AnnCharlotte sa...

Klart njutningen i trädgården ska prioriteras...

Louise sa...

Åh, har köpt mina första två buskpioner i år så det dröjer nog innan de blommar men visst är de underbara! Hade tänkt mig trädgårdsrundan i år igen men får nog inte ihop det, hoppas någon annan bloggare far runt och fotograferar lite så man kan få en liten del av kakan i alla fall!

Louise

Cilla sa...

En äldre dam sa till mig en gånga att "Tid är det alla har fått lika mycket av." Jag försöker tänka på det när tiden bara rinner iväg....

Härliga bilder.

Cilla♥

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Superfina pioner... Har en endaste en som inte inte ens blommar varje år tyvärr...

Håller med om att är svårt att hitta tid just nu...

Ha' det bra!
/Charlotte

Alen Trädgård sa...

Ja nu kommer denna härliga tid när pionerna blommar:)) Tror att alla har full förståelse för att det inte blir lika mycket bloggande vid den här tiden:)) Ha det gott/Monne

Boäng sa...

Snygga pioner. Vad heter den mörka? Har en liknande, men den visade sig inte vara alls lika mörk som på bilden (som vanligt, vem är förvånad?)