torsdag 24 december 2015

24 Livsandarna vaknar



Sista luckan för i år innehåller rosente. Ros är uppiggande och väcker livsandarna. Man känner sig glad och positiv vilket rimmar väl med julaftonens glädjebudskap.
Dagen till ära spetsar jag mitt te med en gnutta rosensaft vilket gör smaken än mer intensiv och somrig.
Alla rosor är ärbara, men välj obesprutade och helst doftande. Jag plockar oftast vresrosor som växer vilt längs stränderna. Deras nypon innehållet dessutom jod vilket vi behöver för att skydda mot strålning och stärka sköldkörtelns funktion, något som är särskilt viktigt om man stressar mycket.
Idag hoppas jag att ni slipper stressa och tar er tid att sitta ner med en kopp te eller går en promenad. Det blir jul även om allt inte är perfekt.
God Jul och tack för alla fina kommentarer och mejl jag fått för julkalendern!
Eva


1 kommentar:

Berit sa...

Jag önskar dig en helt underbar och strålande jul!!