torsdag 23 juni 2011

Pioner som aldrig vissnar

Dansken Claus Dalby skriver fantastiska trädgårdsböcker och i går kom den här med posten: Bonderoser och paeoner. Bondrosor är förstås bondpioner, så kallades de ju också här förr.
Det är en jättefin bok med fantastiska bilder, bland annat från Ken och Carina Schills underbara Trädgård. Jag har bara hunnit nudda vid innehållet ännu, men ska njuta i små stycken hela sommaren. I trädgården går pionerna ju mot sitt sista nu, men i bokform vissnar de aldrig!
Claus Dalbys böcker köper du via hans förlag www.klematis.dk.
Ha en underbar midsommar!
Eva

10 kommentarer:

Karin sa...

Ska sätta upp den på önskelistan!
Karin

Ruben sa...

Det blir mycket billigare att köpa boken från t ex adlibris.se (291 kr, dessutom kan man välja portofritt om man har tid att vänta några dagar extra)!!! Klematis 269 DANSKA kronor = 318 svenska kronor + porto tillkommer.

Ha det gott!
/Ruben

Susie på Stjärnarve... sa...

Den måste man ju skaffa, speciellt med tanke på att jag ska anlägga en pionrabatt!
TREVLIG MIDSOMMAR
Susie

Alen Trädgård sa...

Den hamnar på önskelistan:)) Ha det gott/Monne

♥Min Eden♥ sa...

Säkert en ljuvlig bok, ska kika på den!
Ha en skön midsommar!
/NIna

mammi sa...

Känner att jag nog skall byta ut korsorden (som jag har pippi på) mot den boken.
Trevlig helg
Kram

Med fingrarna i (j)orden sa...

Smart Ruben!

stallnilsen sa...

Høres ut til og være en fin bok, pioner er nydelig , ha en fin sankthans kveld, hilsen Lisbeth :)

Trädgårdsdrömmar sa...

Tack!!!
Jag har blivit rätt duktig på att läsa Danska nu. Claus har många fina böcker,med mycket ögongodis. Ha en go sommar!!
Carina och Ken

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Eva, jag önskar dig en riktig Glad Midsommar.
Boken är säkert jättefin.
Tur jag lärde mig danska dem senaste åren ;O)
Hälsningar Petra B.