tisdag 21 juni 2011

Ännu mer rosfrossa


Nu är det verkligen tid att frossa i rosor. Hos mig går det sådär med rosor - men jag njuter gärna av dem hos andra. Idag har jag varit på besök hos en kvinna i Viken med fantastiska gammaldags rosor. Ovan 'Königin von Dänemark'.

 Superläckra 'Comte de Chambord'. Kolla knopparna!



















Även 'Fantain-Latour har fantastiska knoppar - och blommor. Tydligen blir man yngre av doften också. Hrm, känner mig rätt pigg faktiskt så det kanske funkar!



















En klassiker är 'Maiden's Blush', men det gör den ju inte sämre. Gammaldags rosor är verkligen underbara både i form och färg. För att inte tala om doften. Man bär den med sig länge!
Hoppas ni också har rosor att dofta på - eller någon som ni kan hälsa på och dofta hos!
Tack för besöket!
Allt gott,
Eva

7 kommentarer:

Katarina sa...

Vilka fina kort du har tagit av min mammas trädgård! Under hela försommaren får jag rosenvatten som min mamma gör av rosorna. Härlig start på dagen att badda ansiktet med kall, ljuvligt doftande rosenvatten som förvaras i kylen.

Stina sa...

Ljuvliga!! Mycket vackert både nu och i tidigare inlägg!

Ha det bra!
Stina

stallnilsen sa...

Nydelig, du viser frem så mange fine roser :)

Lisbeth :)

Mia sa...

Känner doften helt hit, här är det också si och så, mest knoppar, men Maiden's Blush ser jag fram mot :)

Hanna C sa...

Underbara rosor och fina foton!

Inger sa...

De gammaldags rosorna är inte bara vackrast, de är mest lättodlade också:)
Kram

Karin sa...

Underbara bilder! Mina rosor vill sig inte riktigt i år. Kallt i maj och nu löss ...
Karin