lördag 10 mars 2012

Hemma hos mig


Jag har nog skrivit mer än hundra hemma-hos-reportage från andra personers trädgårdar. Tycker alltid det är lika roligt att få tjuvtitta hur andra har det och höra hur de tänker om trädgård och varför det ser ut som det gör just hos dem. Nu är det min tur att visa hur jag har det. I senaste numret av Drömhem och Trädgård finns ett reportage om min trädgård. (Tur att det är bilder från mars-april förra året för just nu ser det inte mycket ut för världen.) Välkomna in!

Några har efterlyst en skiss över min trädgård - jag gör ju sådana hos andra. Men det var inte förrän nu som jag blev färdig att göra en skiss över min egen trädgård. Egentligen ligger den upp och ner eftersom norr är neråt på skissen, men det kan ni säkert tänka förbi. Ytan är knappt 800 kvm varav huset tar upp en stor del.
Må gott!
Eva

14 kommentarer:

Frøken Solhat sa...

Fantastisk tulipan billede Eva......og din have ser jo helt fantastisk ud også på papiret ;0)

Knus Dorthe

Zinnia sa...

Tulpanernas olika nyanser med inslag av creme förhöjer känslan. Ser att stäpplök sen tar över i rabatten. Helt enkelt en snygg färgsättning. Ha en skön helg! Zinnia

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilka fina former i trädgården!

Märit i Mariehem sa...

Fantastiskt fin tulpanbild! De där mörka, vinröda sorterna gillar jag väldigt mycket!
Kommer detta tillbaka i flera år, eller sätter du nya lökar varje höst?

Hannele på Hisingen sa...

Grattis! Tydligen har jag det gamla numret här...

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Eva
Aaaaaaah så kul :)
Hoppas du njuter av Våren :)
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLK

Trädgårdsdrömmar sa...

Kul att se din trädgård med massa fina tulpaner.Det lilla fröet vi fick av dig som växte i dina äppelträd kom jag att tänka på här om dagen...har inte sett att det har grott någonstans.
Ken

M/S Design sa...

Det var jätte kul att få se lite mer av din fina trädgård i tidningen!!!
Mariana

Landbohaven sa...

Godt billede fra din smukke have af de fine tulipaner.
Tak for kigget.

Unknown sa...

Ja, och sååå roligt det var att läsa artikeln om dig Eva! Lite som "bakom kulisssen";)
Kram!

Lisbeth (countryliv) sa...

Skønne tulipaner... nu varer det ikke længe før de kommer tilbage:)
Tegningen over din have see spændende ud, det er så inspirerende at studere haveplaner.

Anna-Maria sa...

Det ser jättefint ut hos dig, jag är speciellt förtjust i vita stenhus så du kan förstå...Vet du vilka tulpaner det är?Snygga färger!

Spirande grönt - sa...

Så glad man blir av tulpanerna! Får nog ta och tjuvkika i en Drömhem & Trädgård hos svärmor:)

Ha en finfin söndageftermiddag,
Rebecca

Camilla, Galen i grönt sa...

Väldigt snygga tulpaner! Har vikt ett hörn i tidningen så att jag snabbt ska få en tulpanboost när det behövs. Hoppas på fler glädjefoton!