torsdag 29 november 2012

184 tulpaner och 2 knän

Å så är alla de 184 tulpanlökarna (jo, jag räknade faktiskt!) i jorden. Det gick alldeles utmärkt att sätta lök en novemberdag. Vädret vara stilla och lagom svalt, cirka 2 plusgrader. Med ett par rejäla trädgårdshandskar, riktiga byxor med knäskydd och min fleece- och vindtygsjacka på så frös jag inte ett dugg. Dessutom fick jag rensat bort en massa ogräs som jag nu slipper ta rätt på i vår. Nu kan kylan dra in utan att jag behöver ha ett dugg dåligt samvete!
Möjligen måste jag lägga över ett nät för rådjurens skull, men det finns det ju tid att göra längre fram.
Tvättmaskinen kommer också att få jobba.
Själv ska jag däremot på den välförtjänta semestern, vilket innebär att det kanske blir tomt här på bloggen en vecka. Vet inte om jag får möjlighet att blogga från hotellrummet.
Önskar er alla en underbar advent, så hörs vi
Kram Eva
(PS Facebook lär funka, så där hörs vi säkert.)

10 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Ha en välförtjänt vila i sydligare nejder!

Kram Eva-Mari

Alen Trädgård sa...

Strongt gjort!! Ha en underbar välförtjänt semester nu:) Kram/Monne

Lone sa...

Skønt billede :-)))

Frasses Hus sa...

Duktigt jobbat! Perfekt med semester nu i vintermörkret. Jag skulle gärna fly snön själv just nu.

Trevlig semester, Anna-Karin

Anita sa...

Så nöjd du måste känna dig. Ha en riktigt trevlig semester!

sussi alfidalfi sussinghurst sa...

Ha en dejlig ferie, glæder mig til foråret når vi får lov at se dine tulipaner blomstre, ik'?

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Vilken vår!

♥Min Eden♥ sa...

Är det GardenGirl byxor bakom all jord?? *skratt* Jag tror inte heller att jag satt mina lökar såhär sent någongång!
Ha det gott <3 och njut av semestern!
/nina

Lisa sa...

Det är tuuur för knäna att det finns knäskydd ;-) Oj så fint det blir hos dig till våren. Ha en skön semester
Lisa/Lisas trädgård

Trädgårdstoken sa...

Åh, 184 tulpanlökar! Själv satte jag inte en endaste tulpanlök i år. Första gången det hänt. Kommer säkert att ångra mig i vår...

Ha´en skön semester!

/Mia