torsdag 11 oktober 2012

Bli en del av forskningen om trädgård

Igår var jag på ett spännande seminarium om Trädgård och folkhälsa. Bland annat berättade två etnologer och forskare om ett projekt som handlar om att samla in berättelser om vad trädgården betyder för människor ur ett etnologiskt perspektiv. En del av forskningen kommer att bygga på historier som folk skickat in till folklivsarkivet.
Alla som vill kan delta med sin berättelse i text och/eller bild. Ta dig gärna ett par timmar i höst eller vinter och berätta om vad trädgård betyder för dig - då kommer det att läsas av det här forskarteamet (Carina Sjöholm, Katarina Saltzman och Allan Gunnarsson) men också att sparas för framtida forskare. Många berättelser tillsammans säger ju mycket om den tid vi lever i nu.
Här är länken till projektet. I spalten till höger på den sidan så finns frågelistan och info om hur du gör för att skicka in din berättelse.
Ha det gott där ute!
Eva

3 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Vad spännande det låter! Får se om jag kommer att delta:) Ha det gott/Monne

bloggernefa sa...

Har just idag skrevet netop om det samme da min søn spurgte hvorfor jeg så godt kan lide blomster og natur.

Bra helg
Eva

ANKAN sa...

Åh vad spännande! Där ska jag ta mig tid att skriva. Tack för tipset!

Ha det gott!

Kram ANKAN