tisdag 10 april 2012

Bevingat


Ho, ho, nu är jag hemma ser den ut att tänka. Förra vintern dog en hornuggla i vår trädgård och nu har jag hämtat hem den igen, uppstoppad och fin. 

Det började tragiskt med att ugglan flög in i något och bröt nacken. Min dotter och jag hann med nöd och näppe se den i ögonen innan den dog. Det var något magiskt med att se ugglan i ögonen och jag kunde inte bara lägga den på komposten eller nåt sånt, så jag fiskade på nätet och fick rådet av en ornitolog att stoppa upp den. Så efter några månader i frysen kom den i rätta händer - fast lite sent på säsongen för uppstopparjobb så det har dröjt tills nu innan den blev klar.
Det är inte riktigt samma sak att se in i glasögonen, men historien lever kvar i familjen.
På torsdag börjar mässan i Stockholm. Ni glömmer väl inte bloggträffen på fredag den 13 april kl 14 i konferensrum K13. Varmt välkomna!
Eva
PS. Men först andra avsnittet av Trädgårdsondag på onsdag i SVT2 kl 20!

7 kommentarer:

Monica sa...

Onsdagar kl 20.00 är helig tid nu. Fredag 13:e kl 14.00 i konf.rum 13 kommer jag och min kompis. Tänk om vi skulle haft kl 13.00 i stället :-))

Alen Trädgård sa...

Vad fin den blev, även om det egentligen är rätt makabert med att stoppa upp djur:( Men jag hade troligtvis gjort samma sak. Hoppas att vi ses i Stockholm:) Ha det gott/Monne

Märit i Mariehem sa...

Hornugglan är en vacker fågel! som uppstoppad kan du ju få se den varje dag!

Marie Lithén sa...

nyss sett första på play, så behagligt, så vackert filmat, snyggt. Längtar redan tills i morgon:)

Hannele på Hisingen sa...

Mäktigt!

Ranunkel i rabatten sa...

Ses på fredag! /// Anna

Fröpåsen sa...

HELT fantastisk historia! Så fint av dig att stoppa upp ugglan! Jag har alltid haft lite svårt med uppstoppade djur men den här tar ju priset! Vad gulligt! Hälsningar Maria / Fröpåsen