torsdag 24 november 2011

Pannan i djupa veck

Idag har jag tillbringat hela dagen i skrivarstugan. En ny bok börjar ta form. Men ni får ha tålamod till 2013. Här är det nämligen framförhållning som gäller. Men november-februari är min bästa skrivartid, så nu ska det produceras massor av text. Tog en liten paus och gick ut med kameran i trädgården.

Så milt det är fortfarande. Inte en rosknopp, utan hela buskaget blommar sida vid sida med nyponen. Till och med lavendeln ser ju rätt pigg ut!
 Och ringblommorna. Lyser som små solar i novemberdiset.
Jajamensan. Hittade ett moget smultron också. Men det överlåter jag till fåglarna att kalasa på.
Ha det gott!
Eva


10 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Ja det är verkligen otroligt milt nu, det är första gången på många år som jag inte, nästan förfrusit fingrarna när ljusslingorna ska upp på utsidan:)) Lycka till med nya boken:) Ha det gott/Monne

Solstrimmor sa...

Nog kan man säga att tiden är ur led! Nu vill till och med jag ha lite kallare och liiite snö.

Lycka till med skrivandet!

Kram Eva-Mari

cat sa...

Förvirringen är total!! Årstiderna har löpt amok ;o Ser fram mot nästa bok.
Ha de gott. Kram, Catarina

Merja sa...

Otroligt blommande du har det! Kanske kan det ge en skön paus och inspiration till nya boken...
Lycka till!

Inger sa...

Åh en ny bok, spännande:)

Marina sa...

Den boken ser jag fram emot (för jag tror jag vet vad den ska handla om).

Visst är det milt! Tyvärr hinner jag inte se trädgården i ljus men snart är det ju helg så då kan jag kolla läget.

Kram!

Linda sa...

Så spennende med ny bok, hagebøker er alltid velkommen i hyllene mine:) Herli gmed mild vinter også, etter to lange kalde, kjennes det godt med roser i november:)

M/S Design sa...

Spännande med en ny bok!

Susie på Stjärnarve... sa...

Här blommar det inte - så mycket - men det är hyfsat varmt med +8. Däremot så blåste det otroligt upptäckte jag när jag var ute med Santos och kom till kanten av det jättestora fältet på andra sidan kohagen bakom oss. Ibland är det skönt att man bor i en skog.....

Kristina Bonander sa...

Lycka till med skrivandet och ha en skön helg.
Hälsningar
Kristina