fredag 2 juli 2010

Nya invånare



Igår fick jag plötsligt en semesterdag - de blir mest strödagar när man har ett jobb som mitt - och tillbringade en stor del av dagen med mitt yngsta barn, Alice 11 år. Efter årets premiärdopp i Öresund vid mysiga Ransvik på Kullaberg åkte vill till trädgårdsbutiken Bär o Grönt här i Höganäs och köpte två nya invånare till vår damm (den gamla guldfisken dog i vintras).



Alice har döpt de två små firrarna till Salsa och Tabasco. De ville helst inte vara med på bild.



Här lägger Alice påsen med fiskarna i dammen. Den skulle vila där en halvtimme innan vi fick släppa ut dem. För att vattnet i påsen skulle få samma temperatur som i dammen gissar jag.
- Och vad som hände sen - det vet vi inte riktigt för de smet snabbt iväg och gömde sig under näckrosbladen.
Men det är kul att ha någon att spana efter och småprata med när man går och rensar kring dammen.
Det hände en kul sak till igår, men det spar jag till nästa inlägg!
Eva

10 kommentarer:

Frøken Solhat sa...

Skønt med nye fisk i dammen - og hvilke flotte navne din smukke datter har givet dem

:0) Det er hyggeligt med en dam i haven, det havde mine forældre - vand er godt for krop og sjæl så det er ikke mindre fantastisk at badesæsonen er skudt igang.

Ha´ en helt fantastisk solrig dag Eva

Knus Dorthe

Ruben sa...

Kul att dottern fick sina EGNA fiskar!
Ha det gott!
/Ruben

gittan sa...

Så skönt med en ledig dag tillsammans! Att få släppa i fiskar i dammen längtar vi också efter om vi bara kunde få den beställda pumpen någon gång... Inget är som väntans tider.

Rose Garden Malevik sa...

KUL MED EN DAMM :)
FINA FISKEN :)
Håkan

Carolina sa...

Kul att dammen fått invånare igen ;)

Alen Trädgård sa...

Jag längtar till vår damm är färdig, då ska jag nog också ha fiskar i(tror jag) Ni ser ut att ha haft det trevligt i alla fall;) Ha det gott/Monne

AnnCharlotte sa...

Fint men fiskar i dammen...att ha någon att prata med är ju alltid kul ;))
I min damm bor det grodor ;)

Britt sa...

Kul med fiskarna i dammen//Britt

Inger sa...

En dag med Alice, så mysigt:)

Karin sa...

Låter som en härlig dag. Hoppas att fiskarna mår bra.
Karin