måndag 9 juli 2012

Utredning

 Tack för inspirationen och tyckandet om färgen på mina stolar. Det blev två röda, försökte hitta en "engelskt röd" men i färgaffären har de ju bara 2x2 cm stora provlappar så det är svårt att välja rätt. Blandade faktiskt i lite svart innan jag var nöjd.
Sen blev det ett par turkosa stolar också. Pool-turkos liksom. Kanske kan de passa till medelhavsväxterna? Annars får jag "smutsa" ner dem också med lite svart färg för de liksom lyser upp hela trädgården (nej, de står i ett hörn bakom växthuset än så länge).
Berätta gärna om era trädgårdsprojekt i sommar! "Utredning" (dvs dekorera ute) eller plantering?
Eva
PS Har badat nu :)

9 kommentarer:

Lyckans lilla hus sa...

SÅ sommarfräscht, och visst passar det till medelhavsväxterna! Eller hos mig ;)... Håller som bäst på att grusa av runt mitt Lyckans lilla hus, och ska försöka hinna med ett par vitputsade trädgårdsmurar innan sommarsäsongen är över. Det finns så mycket skojsiga planer och så lite tid (jobbar ännu en vecka, sen!). Ha det fint! //Marie

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Måla stolar låter som ett perfekt sommarprojekt. Mitt projekt har nästan vuxit mig över huvudet... Håller på och gräver om halva baksidan... ;)
Kramar!

Anna-Maria sa...

Mycket snyggt! Ja-a projekt ... var ska man börja?Den nya uteplatsen är klar, lite betongjutning blir det, krukplanteringar...m.m

Camilla sa...

Så många fina stolar du håller på att fixa till. Jag tycker det är svårt att hitta fina stolar. Det blir iaf jättesnyggt.

Camilla

Veronica sa...

Dina turkosa stolar är supersnygga! Jag såg ett turkost buddahuvud på indiska som jag funderar på...... tänkte det i min "italienska hörna" men har inte skaffat det för jag inte har nåt som passar till.... Nu vet jag hur jag ska göra :)

Anjas Hill sa...

Läckert Eva!/Anja

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Pool-turkost funkar ju hur bra som helst, så man får den rätta semesterkänslan :-) Havsbadandet har jag kvar på sommarens att-göra-lista! Och "tusen" trädgårdsprojekt såklart, bla en liiten sunken garden. Men det får liksom ta den tid det tar... Ha en fortsatt fin sommar!

/Annika

Merja sa...

Så snygga de blev!!

Anita sa...

Wow ... så supersnyggt det blev med rött. Den färgen du blandade ihop själv gillar jag jättemycket, mycket vacker mot sommargrönskan.