torsdag 22 september 2011

Äventyret slut - nu börjar det!

Mitt tv-äventyr är över. Igår spelade vi in säsongens sista program av Trädgårdsfredag med Pernilla Månsson-Colt, John Taylor, Tareq Taylor och det otroligt duktiga gänget bakom kameran. Det har varit både roligt, lärorikt och för mig personligen helt fantastiskt att få vara med bakom programmet och jobba med ett helt gäng rutinerade tv-proffs. Ni får gärna hålla tummarna för en fortsättning 2012. I rutan är det ju dessutom ett antal program kvar. Svt sänder Trädgårdsfredag varje fredagkväll till den 14 oktober och för er som brukar somna i soffan - på svt play. Som vanligt finns också extramaterial på webben.
Det är också dags att utse vinnarna i tävlingen om magnoliafrön: Hans på Svanås trädgård, Anna-Maria på Amj Trädgårdsjänst, Mariana på M/S Design, Monica på Livsnjutare, Maria på Sabelhagens olivlund och Helena på Helenas Trädgård blev de lyckliga denna gång. Hör av er med postadress så skickar jag var sitt kuvert med Wada's Memory-to be. Och visst är det ett äventyr att följa en växt från frö till planta!
Ni som inte vann - det blir fler utlottningar längre fram i höst.
Allt gott,
Eva


23 kommentarer:

Blomkärringen sa...

Hoppas det blir fler avsnitt nästa år (och gärna en timmes program med ytterligare lite trädgårdstips) Det är ett så mysigt, trevligt program!

mammi sa...

Lyckliga du. Programmen har varit helt underbara, måste ha varit en underbar upplevelse. Hoppas det fortsätter i många säsonger till. Ha det gott
Kram

Helén sa...

Åh va kul med inspelningarna för programmen är sååå bra. Oftast missar jag det på fredagskvällarna för ingen mer i familjen vill ju se så jag spelar in eller kollar på repriserna:) //helen

trädgårdsdrömmar sa...

Har verkligen tyckt om de här programmen.Skulle gärna se en säsong till nästa år och gärna en timma.Är så härligt att kunna se på SVT då man ju slipper denna förbaskade reklam som kan förstöra det bästa program.

Kristina Bonander sa...

Håller tummarna för en ny säsong! Det har varit och är jättetrevliga program.
Hälsningar
Kristina

M/S Design sa...

Oj! vad glad jag blir! Magnolia frö!
Hoppas verkligen att det blir en fortsättning på det där trevliga programmet.
Ha de bra
Mariana

Helens trädgård sa...

Förstår att det har varit kul att vara en i gänget av Trädgårdsfredag.

Stort GRATTIS till alla vinnare av Magnoliafrön. Lycka till med sådden!

Ha det gott!

Christina sa...

Det är bara att hoppas på en fortsättning. Gillar programmet jättemycket. Brukar se på reprisen, för fredagar är vikt till annat,/Christina

Gela sa...

Hej, har tittat på programmen på play, såg att du var med där. Helt underbart program. Hoppas verkligen det får fortsätta. Ha en fin dag/Gela

Anna sa...

Hoppas verkligen på fler säsonger, ett riktigt bra program.

Kram
Anna

Alen Trädgård sa...

Hoppas verkligen att det blir en ny säsong, för jag gillar verkligen programmet! Måtte vara härligt att få jobba med trevliga och duktiga människor:) Grattis till alla vinnarna av frö;) Ha det gott/Monne

Jord under naglarna sa...

Jag håller tummarna för att det fina programmet ska komma tillbaka i rutan!

Helena sa...

Jippi jag vann fröer vilken tur jag har!Mailar min adress.
Hoppas att programmet kommer igen det är så 'trivsamt'på nått sätt .-)
KRAM o TACK!

Anonym sa...

Hoppas på en fortsättning nästa säsong. Tycker det är ett underbart program, roligt, lärorikt och skapat med så mycket värme. Man blir ju extra stolt skåning när man ser det! :) Kram Hanna

Monica sa...

Men...vilken överraskning!! Jag blev jätteglad. TACK
Monica Flöjt
Rönnstigen 1
824 43 Hudiksvall

Hoppas på fortsättning på Trädgårdsfredag, jag är ju kolonist så det har varit underbart att följa.

Sylvia sa...

Jag hoppas också det blir mer! Älskar gängets käpplerier med varandra!

4ikiellandsgata sa...

Det må jeg få si, at bedre trädgårdsprogram har jeg aldri sett. En fantastisk produksjon og tre programledere med en fantastisk kjemi. Det MÅ komme fler sessonger. Vårt trädgårdsliv er veldig oppmuntret av serien.
MEN, finnes det i det hele tatt muligheter til å se tidligere sessonger? Da hadde vi kunnet ha noe å glede oss med i vinter :-)

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Ja, mera trädgårds-TV! Trädgårdsfredag är verkligen ett både trevligt och lärorikt program, måste vara riktigt kul att få vara med och göra det :-)

Ha det gott!
Annika

Monica sa...

Fröerna har kommit fram.
Tack, tack, tack. Blir mycket spännande.

Monica sa...

ja fredagkväll somnar jag alltid mitt i pga att jag oftast har sovit dåligt natten innan, men så brukar jag se det på svtplay i veckan så jag ser det alltid 1,5 gång det är så mysigt ert program, bra programledare som kompleterar varandra superbt. Håller tummarna för att vi får se mer 2012. Tacka alla från mig kram Monica

Helena sa...

Idag kom fröna :-)TACK än en gång o tack oxå för såråden det kan ju behövas!
KRAM från mig!

Eva-Lotta Persson sa...

Ett underbart program ,Trädgårdsfredag, med så bra programledare! Och bra jobbat av dig! Håller tummarna för en fortsättning, hälsar Lotta :)

Monica sa...

Hej igen
Jag är Monica, Livsnjutare, som fick frön av Magnolian.

Jag somnar inte mitt i programmet. Det är en annan Monica