fredag 1 april 2011

Pelargondagar

Just nu är det pelargondagar på Blomsterlandets butiker runt om i landet. Jag kommer att finnas på plats i Halmstad idag fredag och i Växjö på lördag för att prata om pelargoner. Idag hålls föredragen kl 11.30, 13:30 och 15, men det finns även chans att tala med mig däremellan. På lördag är föredragstiderna 10:30, 12 och 13:30. Varmt välkomna! (Och tack till er som var i Kungsbacka och lyssnade igår!). Bilden föreställer årets pelargon 2011 - Queen of Wien. Allt gott, Eva

6 kommentarer:

Gunilla sa...

Visst är den fin jag har köpt tre stycken av den. Erbjudande på Plantagen. 3 för 100.

Ett antal av degamla pelargoner dog bort i vinter så lite nytt har jag köpt in.

Lycka till med föredragen.

Ha en fin helg
Gunilla

Alen Trädgård sa...

Det är härligt när pelargonerna kommer fram på våren i butikerna, det är vårkänsla det:)) Fick så vackra pelargoner av min svärmor nu när jag fyllde år och de har jag på altanen på dagen och lyfter in på natten:) Ha en trevlig helg/Monne

Vikagårdens Lustgårdar sa...

Hejsan Eva, ett stort Tack för föreläsningen som var inspererande och tankvärd.
Boken har jag redan börjat läsa.
Ta vara på dagen, Kia
( jag längst fram som inte kan sitta still )
Vikagårdens Lustgårdar är vårt paradis, välkommen in

M/S Design sa...

Vilken härligt lysande färg det var på den!
Mariana

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

härligt med pelargondagar, lycka till!

Anita sa...

Queen of Wien köpte jag på mässan förra helgen. Ska bli intressant att följa drottningen i den svenska sommaren. Enligt informationen ska hon klara våra regniga somrar och det låter ju helt fantastiskt.

Jag tittade efter dig på mässan förra helgen. Var i Blomsterlandets monter flera gånger men då var du tyvärr inte där. Tur att vi har bloggarna så man kan "ses" ändå.

Hoppas du haft en bra dag idag och att du får en fin söndag.
/Anita