lördag 5 februari 2011

Nässlans Dag 2011



Har fått ett nytt bildbehandlingsprogram och det är väldigt kul att leka med olika typer av filter och beskärningsverktyg.
Började med ett nässelblad för att svara på en fråga som jag fick på förra inlägget. Visst blir det Nässlans dag även 2011. Boka eftermiddagen söndag den 1 maj!
Jag lovar skriva mer här på bloggen efterhand som programmet blir klart.



Har alltid drömt om att bli en riktigt bra akvarellmålare, men har inte tålamodet. Men med verktygen i Photoshop går det nästan att tro att man kan.
Lite lekstuga på lördagseftermiddagen kan väl inte skada...
Ha det gott,
Eva

6 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Wow vad häftigt det blev, ser verkligen ut som akvarellmålningar:)) Ha det gott/Monne

Helena sa...

Hi hi jag har oxå grejat lite med bilder idag får se när de hamnar i bloggen...
Kram från mig!

Sussi / Sussinghurst sa...

Meget fin akvarel, især lerpotterne er blevet fantastiske, jeg håber også på at lære mig at male akvarel.... hvis ikke det lykkes for mig, så må jeg ha' mig sådan et billedbehandlingsprogram he,he.

Fia sa...

Alla dina bilder är så ljuvliga så jag blir helt sjuk :-) Underbart!

Odlarlust sa...

Vad spännande det låter med nässlans dag och "Nellorna".
Jag har läst dina inlägg om nässlor och peston blir ett måste till våren. Här är ladgårdsbacken fylld av nässlor och hittills är det mest hönsen som fått njuta av dem, i torkad form.
Fina bilder med. :-)

Lotta-livets väv sa...

Att leka med Photoshop gör lätt att tiden försvinner. Duktig akvarellmålare du blivit i all hast *blink*
/Lotta