lördag 10 april 2010

Grön bröllopsyra



Måste börja med att tacka alla bloggare och bloggläsare som kom till mässan och hälsade på mig och Annika och som hört våra föredrag och/eller köpt vår bok. Det var den stora behållningen av årets trädgårdsmässa! Tusen tack!

Dagens mässrapport får annars gå i bröllopets tecken, precis som hela mässan. Många hade ansträngt sig för att hylla Victoria och Daniel. Moderådet var modigast och satte två drottningar på sin blomstertårta. Klänningarna är designklassiker från olika årtionden.



Wij trädgårdar från Ockelbo hade låtit Gunnar Kaj göra en vacker brudbukett som var ganska dold bakom björkris, men när jag gick ner på knä kunde jag fota den!



Med ett kungligt emblem av potatis från Larsviken kan brudparet säkert hålla fötterna på jorden!


Trädgårdslåda med kunglig inspiration från Bostället Sköna ting.


Rosverkstans spaljéer med kunglig krona på toppen.



Rostiga kronor fanns det gott om.



Och en mässingskrona för den som hellre vill att det blänker.



Balkongerna gick också i bröllopets tecken. Många hade hängt ut vackra brudklännngar i montrarna.



Det var så mycket puttinutt och kungligheter att det blev rätt skönt att kunna skratta åt alltihopa!




Denna ampelkruka från Sturehof krukmakeri med bottenplugg och krona charmade mig däremot.

Nej det är inte Daniels syrra, utan min kompis Ann på Anns trädårdsblogg som studerar på SLU i Alnarp och gav goda råd till dem som behövde det. Hennes kollegor är på plats i B-hallen imorgon om ni behöver hjälp.
Eva
Imorgon bär det av hemmåt och jag återkommer med lite fler bilder i veckan.






17 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Tack för bilderna ... ser många från mässan och du hade sådana ingen annan haft hittills!
:)

AnnCharlotte sa...

Verkligen kul att titta på mässan med "andras ögon"

Eva Linnea sa...

Det var superkul att höra & träffa er båda två! Kram

annika sa...

Tack för bilderna. Eftersom jag inte hade möjlighet att komma så var det kul att du visar så många olika bilder. Grattis till att vara med bland de stora i trädgårdssammanhang.
annika

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vilka härliga bilder av denna underbara trädgårdsmässa.
Tyvärr kunde jag inte vara där p.g. av min egen utställning.
Bröllopsyran har antagligen dominerat hela mässan, blommiga tårtan med de två drottningar på toppen...hihi....undrar vad Daniel tänker och tycker, fniss.
Vårhälsningar, Petra B.

emilia sa...

häääftigt !!

jag äkskar kronor o sånt så jätte coola grejer

besök gärna min blogg ... men du måste inte

Britt sa...

Det är många som lagt ut bilder från mässan och många olika bilder har det blivit.
Jag tackar För all info från mässan//Britt

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Det var verkligen kul att få höra dig och Annika på föredraget. 'Precis så är det' tänkte jag hela tiden när ni pratade. Kul att få träffas och säga få hej också! Grattis till era framgångar med boken! Riktigt kul.......

/Charlotte

Tant Grön sa...

Tack för visning med kunglig bröllopsglans. Det har vi inte så mycket av här i landsorten... Och som den grävande grönsaksodlare jag är så gillade jag förstås det flotta potatisemblemet bäst.
NÄSTA år ska jag verkligen åka till mässan på riktigt!

Madame C sa...

Stort grattis till alla framgångar med bok, mässa och allt! Det var fantastiskt att få lyssna på och träffa både dig och Annika - en riktigt stor behållning av mässan. Det ska bli intressant att läsa mer om dina intryck från mässan. Själv är jag till bredden fylld av inspiration och det känns underbart!
Ha det gott,
Charlotta

Isas Trädgård sa...

Tack Eva för dina inspirerande bilder från mässan ! Nu fick jag möjlighet att i alla fall kika in på mässan härifrån när man inte kunde närvara ! Ampeln från Sturehof var grymt snygg !
Ha det gott !
/Isa

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej!
Nu är man hemma i Jakobstad igen efter en mycket lyckad resa. Det var "häftigt" att träffa er på mässan, ni är så goa båda två!!
Jag kan tänka mig att ni är trötta (men lyckliga:) efter mässan, det var säkert intensiva dagar för er.
Ha det gött och njuta av att våren kommit :)
(PS: har ni emot att jag visar bilden på er från mässan, i min blogg?)

Saras saker och ting sa...

Wow! Helt fantastiskt Eva & Annika i TV! Så roligt för er och än en gång stort GRATTIS till er fina bok. Eva - tack för leveransen av böckerna.
Vi tittar och läser om och om igen. Verkligen fin!
Hälsningar
Christl & Sara
Saras saker & ting

syren sa...

ojojoj så mcyket fint o kungligt värre! min bästa vännina ska gifta sig nu på lördag å på torsdag är d jag som åker å hämtar hem en hel maaaassa blommor eftersom d är jag som ska göra alla blomorna!! Det ska bli sååå roligt o här fick man sig en dos insperation=) tack!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Saker och ting - mejla eller skriv webadressen i ett inlägg så att jag kan hälsa på!
Eva

Cecilia - Vi tre & trädgård sa...

Vad roligt att träffa dig och er på mässan Eva! Mycket fin bok ni har gjort, och jag vet att ert budskap är så rätt :-) Allt gott!! Cissi

tant Hannele sa...

man borde gifta sej en gång till :)