torsdag 18 december 2014

Julkalender 18

Idag tänker jag på en ängel, min alldeles egen ängel. Det är på dagen ett år sedan min pappa dog och lämnade ett stort tomrum efter sig. Han var en levnadsglad person som började en ny karriär som författare när han nådde pensionsåldern. Jag är tacksam för att ha lärt känna honom och fått en del av hans egenskaper. En sak är säker, han ligger inte på ett moln och äter praliner - han har snarare satt igång med nya projekt - samt återförenats med de människor han älskade. Du har säkert någon när och kär som du tänker lite extra på. Döden är en del av livet, även om man önskar att den skulle hälsa på lite mer sällan.
Änglarna på krukorna har jag klippt ur bokmärkesark och satt fast med stearin. Bara att tända ljusen och låta det droppa, trycka fast bokmärket och sedan droppa ytterligare stearin för att det ska fästa ordentligt. När stearinet svalnat en liten aning kan man ta på det med fingrarna och jämna ut det om man tycker det behövs. Ett enkelt sätt att ge ny stil till en gammal kruka.
Varmaste hälsningar
Eva
PS. Idag är det sista dagen du kan få min pappas bok Backgammon gratis om du handlar i min webshop för minst 200 kronor. Lägg den i varukorgen och skriv sedan Janne som rabattkod i "kassan" när du checkar ut så dras hela beloppet av.

8 kommentarer:

Merja sa...

Låter enkelt och bra. Det måste jag nog prova. Visst går tankarna till dom som lämnat oss då och då. Framför allt nu i juletid när man samlas.
Även boken om perenner eller om pioner gillar jag...
Ha en bra dag!

Anjas Hill sa...

Hej Eva!
Visst blir det enormt tomrum när de människor som alltid har funnits i ens liv lämnar det jordiska.
Fina dekorationstips.

/Anja

Lotta sa...

Ja, visst blir det tomt efter de som inte finns hos oss längre. Min december är ett väldigt pendlande upp och ner då mina föräldrar gick bort julen 2008. <3

Kram på dig!

Alen Trädgård sa...

Tomrummet efter de som inte längre vandrar på jorden kan vara svårt emellanåt, själv har jag förmånen att ha båda mina föräldrar och mina syskon i livet men det finns andra närstående som för alltid kommer att vara oerhört saknade. Så fina krukor du gjort, ett trevligt tips som jag nog kommer att efterapa:) Ha det gott/Monne

Jenny sa...

Visst finns det en del som fattas en, min tro är att man ses igen. Vilka enkla men vackra krukor med änglarna! Jag var just i min bokmärkslåda och grävde igår, skulle göra såna där kristyränglar, vad nostalgisk man blir!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Tack för era fina kommentarer. Kram till er alla!
Eva

Felix sa...

Förstår att saknaden blir stor. Föräldrarna har ju alltid funnits hos en. Tänker lite extra på dig i dag.

Bra tips att "klistra" med stearin. Det ser fint ut. :-)

Jag kan passa på att önska mig boken Kullabygden i julklapp.

Adventshälsningar
Elisabet

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Saknaden är svår, men man minns allt det fina!
Fina änglar, kram Ewa