lördag 12 november 2011

Redo för 2012

Nu känner jag mig redo inför nästa trädgårdssäsong. Nya byxor från Garden Girl från deras hemsida (50% rea!) behöver jag verkligen. De äldsta är så utslitna att de måste kasseras - numera kan jag knappt gå ut i trädgården utan dem. Bara det att alltid ha knäskydd med sig/på sig är så skönt.
Sekatören fick jag från AoT som tack för att jag fortsätter prenumerera. Föredömligt att belöna även sina trogna prenumeranter och inte bara de nya tycker jag. Jag tror jag har alla nummer av AoT sedan premiären. De fyller en hyllmeter eller så...
Handledsvärmarna/torgvantarna är från Moas Lovley Things. Köpte ett par i fjol som nästan är sönderälskade och nu blev det ett par söta med rosor på. Toppen med torgvantar när man fotar ute på vintern - eller bara för att vara snygg när man går på stan innan den där värsta kylan sätter in.
Fröna i påsen ovan till vänster fick jag av min bästis Helena som nyss varit i London. Nu ska här sås - plataner - får väl bli en allé eller skog eller nåt. Om de tar sig.
Och sist men inte minst. Den härliga rosenkalendern från Håkan Gidestrand med bloggen Maleviks rosenträdgård som varar hela 2012. Den damp ner i lådan när jag var nyopererad och lite deppig för en månad sedan och nu kommer den att hålla mig glad ett ett helt. Perfekt!
Nej, nu får det vara färdigbloggat för idag - måste ut och bubbla in växthuset. Temperaturen börjar krypa neråt så det är hög tid.
Allt gott,
Eva
PS: Missa inte kolla förra inlägget om det var du som vann tulpanlökar.

8 kommentarer:

AnnA sa...

Hej du!
Du glömde den klassiska trädgårdshatten...Det här med torghandskar och fotografering var en bra idé. Jag skall önska mig ett par(rosiga) i julklapp, tror jag.
Vädret ser lovande ut, så jag skall nog också hoppa i trädgårdskläderna och fortsätta organisera inför vintern.
Ha det gott!
Kramen!
AnnA

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Hei!
Nye hageklær hadde jeg også trengt. Det må være supert å ta fram disse til våren. Hvilke bukser fant du på "rea"? Det var kanskje et tag siden?
Takk for tips, da vet jeg hva jeg må sette på julegave listen.

Ha en fin lørdag i drivhuset.

Fagras trädgård och tankar sa...

Snygga saker! Jag ska också införskaffa ett par torgvantar av lite finare slag. Tack för länkarna. Ha en bra helg!

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Låter verkligen som du är färdig för nästa säsong! :) Och den börjar ju snart.. ;) Om en och en halv månad åker första fröna i jorden.. :) Kramar!

Anne-Lie sa...

Visst är det bra med knäskydd, hur bekvämt som helst när man är ute och grejar. Jag har köpt ett par svarta arbetsbyxor från Blaklader och sytt på lite broderade blommor. Så var jag på rea och köpte en golfjacka, vind- och vattenavvisande. Tog en härligt knallig cerise som gör mig glad en regnmulen dag. Men torgvantar lät som en mycket bra idé när man ska ut med kameran :)

mammi sa...

Ja det gäller att va beredd, inför nästa säsong. Tiden bara svissar förbi, och ingen broms hittar man heller
Kram

Anonym sa...

Så mycket fint - ja, nu är du rustad! Kram Hanna :)

Moa sa...

Åh.. så fina saker torgvantarna hamnade bland.. roligt att du gillar dem så mycket. "Sånadäringa" byxor vore inte helt fel att dra på sig i trädgården.. får nog visa sambo min julklappslista snart den växer mer o mer märker jag. Ha det gott.. ps.. den där fina almanackan förstår jag du är extra glad över såå fina bilder. kram/Moa