torsdag 1 december 2011

En trädgårdsprinsessa

Grattis Trädgårdsprinsessan! Hon vann utlottningen av Den stora Trädgårdsboken. Passar särskilt bra tycker jag eftersom hon bor i Västerbotten och innehållet i boken mer än vanligt är anpassat också till dem som bor i den kallare delen av landet. Mejla din adress som kommer julklappen med posten.
Trädgårdsprinsessan fick mig också att drömma om mina egna trädgårdsprinsessor, tulpanerna. Tillhör mina absoluta favoriter alla kategorier!
Idag fick jag erbjudande från ett känt trädgårdsföretag att lotta ut deras prylar via den här bloggen. Men jag tackade nej - jag vill vara helt fri från påverkan och det går inte att komma ifrån att man blir positivt inställd till ett företag som skickar gratis prylar. Det är mitt ställningstagande även om det innebär att en del besökare väljer andra sidor framför min eftersom man har större chans att vinna prylar där, men det får det vara värt i så fall. Jag har ju även valt att ha en helt annonsfri blogg - de är mysigare att läsa tycker jag själv.
Men det är inte omöjligt att jag lottar ut grejor ändå, men i så fall är det mina egna böcker, plantor osv. Hoppas ni tycker det är ok.
Varma hälsningar
Eva

10 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Grattis till lyckliga Trädgårdsprinsessan som vann en sån fin bok! Och heder åt dej som valt att ha en helt reklamfri blogg! Det är såå tröttsamt med dessa rutor som poppar upp och stör och alla utlottningar som genomförs med hjälp av sponsorer.

Ha en skön torsdagskväll!
Kram Eva-Mari

Ps. Pernilla och Trädgårdsfredag kommer väl tillbaka nästa år igen??

bloggernefa sa...

Hej Namnsyster ;)

Jeg har i någon månader tænkt at jeg skulle ønske mig din fina bok til jul. vart nånstans kan man køpa, som sender til Danmark?

hej från
Evigglade.blogspot.com

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Hurra! Jippi! Tjohoo! :-) Oj, så glad och överraskad jag blev!! Tusen tack och toppen att du lottade ut denna fina bok!

Ha en fin kväll!
Annika

Ninne sa...

Gratis till Prinsessan, som kan njuta din bok. +++ ett stort GRATTIS till DEJ, för att du ger sjutton i reklamen.. Du som har så väldans fina många GOA o härliga idéer, tips o underbara reportage från din o andras trädg. Jag uppskattar verkligen att du hör till dem som försöka att inte komma in i den trallen-- som alla andra gör-- Jag tror inte DU missar ngn på att BARA presentera DINA alster, eftersom de är helt fantastiska.
STORA kramen Ninne

Alen Trädgård sa...

Grattis till vinsten Trädgårdsprinsessan:) Tycker du gjorde helt rätt i att tacka nej till trädgårdsföretaget, man går väl inte in på din blogg bara för att vinna saker? I alla fall inte jag;) Ha det gott/Monne

Margot sa...

Stort grattis till den lyckliga vinnaren och tack för en fin tävling! Håller med om att reklamfria bloggar är mysigare att läsa och sponsrade tävlingar känns ofta lite jobbiga! Dina böcker är toppenbra och jag kan tala om att din trädgårdskalender kan jag inte klara mig utan, den är ett måste:))
Ha det gott!
Kram Margot

Eva-Lotta Persson sa...

Ett bra val av dig tycker jag, angående reklamen. Trädgårdsprinsessan kan se fram emot en fin bok, grattis till henne! Må så gott, hälsar Lotta ♥

L8Larsson sa...

Håller med alla tidigare kommentarer ang reklamen. Ett bra och intressant innehåll är lockande nog.
Hälsningar grannen i Mjöhult

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Stort grattis till Trädgårdsprinsessan!!! En sån fin julklapp hon fick. Tulpaner är verkligen som små prinsessor - håller helt med dig!! Utlottningar gör ju knappast en blogg :-)) ...utan är ju bara ett roligt inslag emellanåt, om man nu har utlottningar vill säga :-)))

Ha det gott!
Kram
Charlotte

monncan sa...

Reklamfritt och självständigt helt i min smak . Lycka till!!