torsdag 22 december 2011

Ja se det ... nähä!

Som skåning (och som snövit amaryllis) kan man stå en lång stund som ett fån i fönstret och glo på de första snöflingorna. Det är så vackert, så magiskt att man vill stanna tiden en stund.
Så fort det blir ljust kastar jag mig ut med nya kameran (!) för att ta några bilder på det vita, men Fader Tö är redan på väg med stora kliv över Sundet.
Täcket blir inte tjockare än att gräsmattan syns igenom. Julklappen är dock inget vanligt paket, utan min kamelia i vinterdräkt. Och nu är snön borta igen. Kanske var det all vinter vi fick den här säsongen för nu pratar prognosmakarna om 10 plusgrader. Men vem vet egentligen? Säkert är i alla fall att vi från och med idag går mot ljusare tider. Yeah!
Goa hälsningar
Eva

7 kommentarer:

Marina sa...

Jag skulle låtit min kamelia stå i Lugnet längre vet jag nu. Tog in den i verandan och alla knopparna har fallit av. Där är ganska fuktigt i verandan egentligen och fönsterna mår inte bra av det. Därför har vi i år satt dit en torrboll och jag tror det är därför som knopparna fallit av.

Kram!

Katarinas trädgård sa...

Tjoho, 10 grader låter jättebra! Både för mig och för mina julrosknoppar! Och för vinterträdgården också, då kan jag med gott samvete ha 15 grader där!
Hälsningar
Katarina

Solstrimmor sa...

Trots avsaknaden av snön önskar jag dej en riktigt God Jul!

Julkram Eva-Mari

Gunilla sa...

Här har vi tö idag vi har bara ett vitt puder på gräsmattan.


Önskar dig en riktigt fin och GOD JUL

Gunilla

Susie på Stjärnarve... sa...

Här såg det ut som hos dig IGÅR, idag regnar det och är + 5-6 grader! Det lär inte bli någon vit jul i år och lika skönt är det. Kommer ihåg förra julen.....
GOD JUL
Susie

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej Eva. Va roligt om du har dina tankar här i Jakobstad ibland, trevligt!! :D Världen är så liten när allt kommer omkring! Du ska ha en fridfull jul Eva. Och va fint att min lilla kalender får figurera på din blogg...
Ha det bäst, så träffas vi återigen ute i cybern!!
(här har vi några cm stämningsfull jul-snö...perfekt!!)

/nina i jakobstad

Lotta sa...

Du hann i allafall få med lite vitt på bilderna! God jul på dig.

Kram