måndag 28 januari 2013

Iscoolt

Nu har vi takdropp och snöglopp här i stan, men i helgen gick jag en promenad i snön på Kullaberg. Och titta vad vi hittade jag och min man. En formation i isen som såg ut som träd, grenar och gräs.
"Det är ju din logga" tyckte min man, och ja, visst helt fel har han inte.
Jag tycker det är coolt att naturen kan skapa sådana här fenomen.
Allt gott,
Eva
(Bifogar loggan här nedanför. Den är ritad av tecknaren Maria Jönsson för ca 15 år sedan och den är fortfarande så mycket "jag".)

5 kommentarer:

Annica sa...

Coolt!

Plantebegejstring sa...

Fint og dejligt med disse forekomster og overraskelser i naturen. Is er ofte vidunderlig at studere - især tyk is på søer som sprækker og fryser igen. SÅ inspirerende.
Tak fordi du mindede mig om det:0)

Skøn aften fra
Katinka

Alen Trädgård sa...

Häftigt!! Ha det gott/Monne

Evas Kvarnaro sa...

Naturen gör sin egen konst,den är helt fantastisk cool !
Vilken tur du hade kameran med dig, men den kanske alltid hänger med dig.
Må väl/ Eva

Fröpåsen sa...

Fantastisk! Precis som ett träd! Gäller bara att någon stannar upp och ser det som naturen ger.
Ha det bra.