torsdag 10 januari 2013

Äntligen - tulpankänslor!

 Äntligen är det dags för tulpaner! Tänk vilken lycka att man redan i januari kan njuta av vårens krispigaste blommor! I år det tydligen på modet med färgstarka. Gärna för mig, men jag kan också tänka mig en fin vit bukett. Jag gillar dem allihop faktiskt...
 En annan som gillar tulpaner är slottsträdgårdsmästare John Taylor som pratade sig varm om tulpaner och under ett kort ögonblick - bara för oss som var där och inte råkade blunda - visade oss sin fina tulpantatuering som han har på ryggen.
 Kolla vilka färger. Åh så fräscht det är med tulpaner!
En vacker blandbukett som fick inspirera oss alla journalister att binda oss en egen och ta med hem. Den blev inte lika stor och sprakande, men fin den också. Synd att jag skar mig i tummen på kuppen, det blödde som bara den, men läker fint.
Allt gott!
Eva

12 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Aaaaaaa, hade hoppats på bild på John Taylors tatuering. :-)

Berit sa...

Du tog väl kort:))
Ha en underbar dag!!

Lenas Trädgårdsrum sa...

Tack för denna Tulpanfrossa!
Ha det gott!

Marina sa...

Ja, dessa underbara tulpaner! Jag har två buketter i en vas här på soffbordet. Vita och ljuslila. Finfint!

Kram

renate sa...

Äntligen tulpantid och jag har inte ens köpt några.Julen är utstädat så nu måste tulpaner kommer in.Vita kanske eller olika färger.Mest gilar jag de som doftar,hoppas jag hitta sådana i affären.

Furulunden sa...

Tenker meg tulipaner som knaser i baldverket. Fresh og vårlige :) Fine bilder!!

Alen Trädgård sa...

Aj då vilken osis att skära sig i tummen:( Tulpaner är helt outstanding den här tiden, skulle vilja ha jättebuketter lite överallt inne:) Ha det gott/Monne

Märit i Mariehem sa...

Tack för de fina och upplyftande bilderna! Idag ska jag plocka bort julen och då behöver man något som kan ersätta. Det får bli en bukett tulpaner!

Trevlig helg!
Kram!

Monica sa...

mina första tulpaner för i år köpte jag direkt efter nyår. Satte vasen vid min tomte som lyser upp i vintermörkret...vinter och vår samtidigt.

Stein sa...

Herlig å se tulipaner i veksthus på denne årstiden! Det blir så mye mer vårlig enn å kjøpe dem i butikken! :-)
Det var jo heldig at John Taylor hadde sin tulipantatovering på ryggen- og ikke andre steder ;-)
Jeg ønsker deg en fortsatt riktig fin dag!
Stein

Unknown sa...

Å så flott, så nydelige de er.
Her blir det tulipaner i alle farger fremover.

Marit.

Marianne Acketoft sa...

Tulpaner, tulpaner, kan aldrig bli för många. Fast det går ju bra med en enda också i en enkel vas.