tisdag 11 mars 2014

Vårigaste blåaste

Är de inte bara för underbara - våririsarna?!!! Jag satte lökarna i vulkansten i höstas och ställde krukan i växthuset ungefär vid jultid (innan dess stod de utomhus). Och sen har värmen och ljuset gjort sitt. Jag kan inte se mig mätt!

Går man nära är de som konstverk. Det går nästan inte att fatta att naturen kan skapa något så här vackert. Eller så är det just det den kan. Makalöst hur som helst, tycker jag.
Hoppas ni också njuter av den tidiga våren,
Allt gott,
Eva

8 kommentarer:

Gunnel Larsson sa...

Helt underbar och mirakel konstverk så här tidigt på våren men många blommor är enkla men vackra på andra sätt!

Iréne JB sa...

Älskar dem! Mina hare kommit upp i rabatten eran och jag njuter varje gång jag går förbi :)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Så vackra!

:)

Veronica sa...

De är verkligen fantastiskt vackra ! Mina står i rabatten och jag har insett att jag tills nästa år ska sätta dem i kruka så jag slipper ligga på knä för att se dem!

Och jag njuter verkligen av våren :)

//Veronica

Alen Trädgård sa...

Åh vad vackert Kanske skulle köpa lökar och sätta i kruka istället för de jag har i rabatten som bara kommer upp med blasten numera:) Håller med dig vilka konstverk! Ha det gott/Monne

Jenny sa...

Verkligen vackert!

/Jenny

Anonym sa...

Otroligt vackert! Vilka mönster!

perintätoimistot sa...

They are really fantastic ,you know what i love purple and blue flower and you really got a beautiful one.