torsdag 6 mars 2014

Fyra i en

Nu har mina två nya trädgårdsböcker äntligen nått bokhandeln. Odla i pallkrage och Perenner Skapa med blommor heter de. Det är en härlig känsla att bläddra i böckerna första gången även om jag skrivit flera böcker förut.
Böckerna ingår i serien Gröna Fingrar där jag förra året gav ut Växthus och uterum samt Beskära träd och buskar. Alla fyra böckerna vänder sig den till "vanlige" odlaren, inte till dem som redan är experter. Jag minns själv hur det var att vara nybörjare och försöker därför vara så tydlig som möjligt för att läsaren inte bara ska hitta njutning utan också praktiska råd i mina böcker. Givetvis finns det också med extra tips så att även den som är van odlare får nya idéer och råd. Att böckerna är praktiska hindrar dem inte från att vara vackra - Görgen Perssons bilder och Camilla Arvidssons layout är enormt viktiga för helheten. Att göra böcker är verkligen ett teamwork där också redaktör och utgivningsansvariga på Ica bokfölag/Massolit hela tiden är med i diskussionerna.
Vill du höra föredrag om böckerna finns jag på Malmömässan på fredag 7/3 kl 16.30 och på Nordiska trädgårdar i Stockholm Älvsjö den 20/3 kl 13 och 15. Dessutom föreläser jag om Brännässlor den 21/3 kl 13.30.
Böckerna finns både på nätet och i bokhandeln. Självklart kan du också handla direkt av mig på nätet och få böckerna signerade (om du vill). 100 kr i rabatt om du köper alla fyra i min webshop (så långt lagret räcker).
Hoppas vi ses på något sätt - allt gott
Eva

5 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

GRATTIS till publiceringen! Jag älskar trädgårdsböcker och det är ju faktiskt så att man kan ALDRIG få för många!!

Alen Trädgård sa...

Måste vara en underbar känsla att stå med en bok i handen som man själv författat:) GRATTIS! Vi ses kanske på Stockholmsmässan :) Ha det gott/Monne

Med fingrarna i (j)orden sa...

Tack tjejer!

Anjas Hill sa...

Du är en riktig produktiv författare! Måste spana efter dessa. /Anja

Anonym sa...

Jag hade tillfälle att lyssna på din föreläsning på Malmömässan, och jag måste bara säga att du är helt fantastiskt inspirerande att lyssna till.
Med Vänliga Hälsningar
Sofie Wilhelmsson