söndag 9 mars 2014

Välkommen vår

Visst är det underbart med en tidig vår. Jag går runt i min trädgård och njuter av vårlökarna som kommit upp och alla julrosor i knopp. Den här svarta är en verklig skönhet - skir och robust på samma gång.
 I veckan putsade jag också hela växthuset - på jobbet. Rutorna måste vara rena och fina inför tv-inspelningarna som drar igång på måndag. Den 7 april är vi tillbaka i rutan - som Trädgårdsmåndag.
Och så kan man ta ut glädje i förskott. Glöm inte att klippa grenar av sånt som blommar tidigt, sätt dem i mycket vatten i en hög vas och vänta på undret. Detta är magnolia 'Merrill' (tror jag).
Allt gott!
Eva

7 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Med både våren, magnolian och trädgårdsmåndag! :) Det är en fantastisk vår vi har. Kan inte fatta att våren här uppe har kommit nästan lika långt. Det brukar skilja månader...
Kramar

Tant Otteskrufv sa...

Rena rutor...här är det är bara insidan som blir ren från sporer och luskladd. Utsidan får gärna vara lite dammiga så solen inte bränner för hårt. Tack för tipset, nu får jag se till att TV:n är ledig på måndagarna :)

Mitt 60-talshus sa...

Åh, den svarta julrosen ser ju helt fantastisk ut! Vill ha ;)
Kommer att se framemot måndagar! Hälsningar Cathrine

Malin - I min trädgård sa...

Den där svarta julrosen var en riktig goding. Var tvungen att klicka upp till större bild för att kika närmare. Gillade den där matta "svarta" färgen på knopparna.

Ja det är ju också ett vårtecken att programmet drar igång igen. Härligt!

Ha en skön söndag!

Kram Malin

Nora sa...

Vilken underbar julros!

Gunilla sa...

Ser fram emot en ny säsong av mitt favoritprogram! :)

Gunnel Larsson sa...

Tack för att du påminde om detta Eva!