tisdag 9 oktober 2012

Nu flyttar vi in

Nu börjar det bli hög tid att flytta in frostkänsliga växter även från växthuset (om inte så att göra plats för dem som måste in dit från trädgården). Det är mycket logistik nu ;)
En av skönheterna som flyttas in i bostaden är den här vackra krukväxten, eukodonia, Eucodonia 'Adele', som jag fick av en trädgårdsvän i början på sommaren. Den tillhör förstås Gesneriaceae-familjen vilket framgår av fasongen på blommorna och den härstammar från Mexico, men så mycket mer vet jag inte om den. Fast ibland behöver man inte veta, det räcker med att titta och njuta.
Varmt tack Curt-Allan!
Ha en go' vecka!
Eva
PS. Om ni vill följa på FB så får ni skicka en vanlig vänförfrågan till mig/Eva Robild (Med fingrarna... finns ännu inte på Facebook.)

3 kommentarer:

Petra sa...

Jag vill inte tänka på frosten än... Fuchsiorna och dahliorna blommar ju så fint fortfarande.

Du skrev att man kan följa dig på facebook. En dum fråga: gör man det genom att göra en vänförfrågan till dig, eller finns det någon knapp "följ inlägg" eller nåt?

Alen Trädgård sa...

Frost och vinter vill man ju inte tänka på men det måste man ju ändå. Har man sådana skönheter är det ju än viktigare att få in dem i tid från nattliga frostknäppar. Ha det gott/Monne

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Ja du, jag har också börjat fundera på var allt ska övervintras. Men tror du att det bli frost snart? Usch, nej tack, mina änglatrumpeter blommar ju fortfarande för fullt.
Ha en fortsatt skön vecka,
Petra B.