fredag 14 februari 2014

När en bok blir till

Någon gång kring jul för drygt ett år sedan (2012 alltså) hade jag nog lite för lite att göra, så jag gick in i bokhandeln i Höganäs och tog ett snack med Christoffer Palmer som driver den. Ska vi inte göra en bok om Kullabygden, undrade jag? Han sa ok nästan direkt och sedan har jag och fotograf Jörgen Nilsson farit kommunen runt för att fånga alla smultronställen.
Och idag på morgonen kunde jag skicka iväg mitt manus. Ett par veckor efter deadline (som jag själv satt visserligen men ändå), pga dödsfall i familjen, men ändå i rätt god tid. Det känns så härligt att ha kommit så här långt. Nu ska det layoutas och fixat allt det där sista vilket alltid tar både mer tid och mer energi än vad man tror, men jag känner mig redan lättare och mindre stressad. Boken kommer ut till sommaren och då - jag då lovar jag berätta ännu mer.
Bilden föreställer min dotter på fäladen mellan Mölle och Lerhamn, den togs i våras till ljudet av spelande klockgrodor. Fantastiskt!
En hjärtligt skön alla hjärtans dag önskar jag er alla,
Kram Eva

5 kommentarer:

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Va spännande o så fin bild.... Trevlig valentine o lycka till! :)

Prima Gård sa...

Så spännande! Hoppas det kommer gå bra!

/Emma

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa Eva
va kul att den e klar... å vilken underbar bild...
å missa nu inte....

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
Välkommen
Håkan

Gunilla sa...

Otroligt spännande att skriva en bok.
Och att nu gå och vänta på den är ju som rena julafton.

Trevlig Helg

Anonym sa...

det vil jeg glæde mig til - du, Eva Robild, har jo virkelig sans for god research og dermed kvalitet - det ses tydeligt i mine mange gamle svenske haveblade! mange hilsner fra den anden side af sundet - Hellebæk/Kirsten Buna
ps - Claus Dalby burde finde mulighed for at udgive bøger om det sydsvenske; det trænger vi til her i DK