måndag 4 februari 2013

Kort visit

 I fredags var jag i Stockholm, på Ulriksdals trädgårdar. Det var pressvisning av årets nya trädgårdsböcker. Vi var 15-16 författare som fick tre minuter var för att berätta lite om våra böcker.
Jag fick gå upp två gånger eftersom jag har två böcker i vår. Pratade om Växthus och uterum samt Beskärning av träd och buskar. Jag blev också väldigt sugen på att läsa Sanna Töringes Paradiset, Camilla Arvidssons Citrusdrömmar och Johnny Andreassons Runåbergs fröer. 50-60 journalister satt i två timmar och hörde oss berätta. Härligt med sådan uppslutning!

Det var mitt första besök på Ulriksdals handelsträdgård och jag blev positivt överraskad. Härligt stort och smal utbud (dvs både "vanligt" och udda), fin kvalitet och vackert presenterat. En stor bänk med kornettblommor i blom tog andan ur oss allihopa. Den här var upplyft och samplanterad  i en kruka så den fick vara med på bild. Ganska hög prisnivå, men ändå värt ett besök om inte annat för den fantastiska inspirationen.
Sen bar det hem igen för att fortsätta skriva på nästa omgång böcker. Mina båda är början på en ny serie som Ica bokförlag ger ut, Gröna fingrar. Därför ska det tas fram två till inför 2014. Kul!
Allt gott,
Eva

3 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

så kul!

Fru C sa...

Älskar streptocarpusar fast jag är inte ägare till en enda. Vackra är dom hursomhelst....
Ha en bra vecka!

Alen Trädgård sa...

Vad trevligt att få presentera dina böcker;) Ulriksdals handelsträdgård har vi varit till två gånger och det är alltid lika roligt och inspirerande att komma dit:) Troligtvis blir det ett besök där i maj också då vi ska till Stockholm i ett ärende:) Ha det gott/Monne