tisdag 19 februari 2013

De första vårtecknen

 Trots att det föll rätt mycket snö igår igen så är våren på väg. Idag har det varit takdropp hela dagen och just nu kom faktiskt solen fram! Tidigare idag testade jag mitt nya makro-objektiv (fantastiskt bra!). Och jag hittade faktiskt några vårtecken: snödroppar!
 Nässlor! Dröjer lite innan det blir mat, men de är på gång!
Svavelpionen med sina lackröda knoppar kunde jag äntligen gå riktigt nära med det nya objektivet. Gissa om jag ska frossa i närbilden den här säsongen??!!!!
Allt gott,
Eva

13 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Så härliga vårtecken hos dig! Längtan är stor. Kul med macroobjekiv. Jag fick ett i present förra året, och ser fram emot att prova det mer.
Ha det gott.
Kram Maria

Louise sa...

Åh vårtecken! Här ligger fortfarande för mycket snö för att kunna se dem. Längtar...

kram louise

Fru C sa...

Grattis till ditt nya objektiv.
Undrar om det finns några vårtecken här hos mig...tror jag inte ;-)

Alen Trädgård sa...

Grattis till makrot:) Underbart att man börjar se vårtecknen nu;) Ha det gott/Monne

Boäng sa...

Så härligt. På Boäng är det genomfruset fortfarande. Får vänta lite till på droppandet :)

Monica sa...

Här uppe i Hudiksvall har vi fortfarande massvis med snö så det dröjer länge innan vi får se såna skönheter som de du visat nu.

Tant Otteskrufv sa...

Vårtecken redan?! Det är ju i mitten på mars som snödropparna brukar dyka opp :)

Evas Kvarnaro sa...

Nässlorna gömmer sig fortfarande under snön, eftersom det kommit mer
snö här. Men snart ska det bli mkt
intag av järn, vi gillar nämligen nässelsoppa och spenat.
Det med Drömljus hade jag velat se,vi var rätt nära i lördags,
Ängelholm o barnbarn.Det blir kanske fler år med ljus-sättning.

Må väl/ Eva

Tant Grön sa...

Så härligt med ett macro-objektiv,visst kommer våren plötsligt så mycket närmare då! Lite avundsjuk blir man ju på snödropparna. Här lyser en sol som lovar vår, men marken är så illa frusen och SMHI utlovar ännu fler minusgrader den närmaste veckan. Så jag får trösta mig med att tänka tillbaka på den engelska våren som jag var och hälsade på i förra veckan.
Ser fram emot ännu en säsong med trädgårds-TV från ditt håll!

Trädgårdstoken sa...

Ja, visst är det kul med macro?! Gissa varför det är så mycket närbilder i min blogg? ;-)

Takdropp och sol. Det låter härligt. Här har vi minusgrader igen...

/Mia

Lenas Trädgårdsrum sa...

Härlig vårbilder du bjuder på!
Visst längtar man efter Våren som nu är på G! Samma "magi" får vi uppleva varje år ..... Underbart!
Trevlig helg!

Jannibele sa...

Hvilken herlig følelse det må være å se vårtegnene i hagen. Snøklokkene er jo de første som bringer bud. Jeg må nok være tålmodig en liten stund til. Får nyte dine mens jeg venter. Ha en flott helg.

Minna sa...

oijoi så snygga<3 Här i södra Finland vi har vårens första dag idag, men ingen blommor tyvär:( jag tyckar din blog men jag skriver doligt, sori:)