lördag 26 mars 2011

Mässrapport



Efter tre dagar på Trädgårdsmässan är jag både trött i huvudet och fötterna. Dessutom har jag nästan tappat rösten av den torra luften i kombination med att prata med alla. Men visst har det varit härligt att tanka vår och blommor!



Trädgårdsmöbeltrenden går åt det genuina alternativt exklusiv plast. Jag föredrar trä, som i de här vackra traditionella hälsingemöblerna.


Har för en gång skull inte förköpt mig, men visst blev det en hel del fröer, bland annat från Örtagården som har mycket chili och spännande kryddväxter.



Avskavda möbler och fönster är fortfarande inne. Och kamelior blir liksom aldrig fel, särskilt fint blir det perfekta i kombination med det slitna.



Gro Form med "Urban Farming" utsågs till årets monter. Rostigt och stadsaktigt i kombination med ätbart är melodin. Kanske mer kul än snyggt, men om den får fler att odla i stan så jublar jag och redaktionen på Odla med Stadsgrönt. (Årets säsong drar igång i april.)


Hos Wij trädgårdar stod det här vackra mosaikbadkaret. Om jag hade en trädgård utan insyn från grannarna så skulle jag sätta det på önskelistan.
Gröna Pennklubbens ordförande Hannu Sarenström delade ut Årets Gröna Pennpris till Henrik Zetterlund som jobbar på Botaniska i Göteborg. Hipp Hipp Hurra!


Skåne lockade med en äppeltavla gjord av Emma Karp Lundström. Jag tog en bild ur Nordvästskånskt perspektiv med Kullaberg i förgrunden och fick nästan lite hemlängtan...
Ska bli kul att se vad ni andra hittade på mässan. Man ser alltid olika saker!
Allt gott,
Eva

18 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Mera mera bilder från mässan :) ...det är synd att inte kunna vara på plats!

Karin sa...

Låter som en bra mäsupplevelse trots trötta fötter!
Karin

Madam Bæk sa...

Kender alt for godt det med ømme fødder. Du må give dine fødder et varm og behageligt bad :-)

Kan du iøvrigt anbefale skønne haver og parker i det nordlige skåne og sydlige småland?

Det ville jeg være meget taknemlig for.

Ha' en dejlig aften.

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Oj så mycket fint, helst av allt skulle jag vilja ha badkaret...it's to die for! ;-)

Tyra i KÖKTRÄDGÅRDEN

Eva Linnea sa...

Vilken maraton-mässa det blev för dig! Jag var trött efter bara en dag (var där i torsdags). Var rädd om rösten. Kram från Eva Linnea

Rose Garden Malevik sa...

Hej Eva
Sååååååååååå mkt fint :)
Å missa inte


S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN att vara med :)
Håkan

Christina sa...

Önskar att jag också kunde rapportera från mässan, men i år fick jag inte tillfälle att åka dit. Jag får njuta av alla andras bilder därifrån istället.
Ha det gott!
Christina

Ina sa...

Hvis jeg havde plads ville jeg også have sådan et badekar i haven ;-)

Ha' en god lørdag aften

Helena sa...

Nä Camelia är ju aldrig fel ;-)
Man kanske skulle göra sig en vrå med ett badkar!
KRAM från mig!

Unknown sa...

Stort grattis till nomineringen hod Isabellas! Va roligt.

Kramar från Kungsbacka

Inger sa...

Inte konstigt om du är trött efter TRE dagar på mässan.
Finfina trädgårdsmöbler.
Ha det bra!

vadmalen sa...

Har lyssnat på dig idag. Måste säga att du föreläser med sådan inlevelse och du förmedlar en sådan glädje med allt som har med trädgård att göra. Mässan är verkligen stor inget av det som du visar tror jag att jag såg.
Mina fröer köpte jag på Rara Växter.
Kram
Birgit

Gunilla sa...

Härligt att kunna njuta av dina bilder.
Så mycket inspiration och ideer.

Ha det gott
Gunilla

Unknown sa...

Hej, jag har aldrig varit på mässan i tre dagar, men i år var jag det också. Men man borde ha en vattenflaska med för man blir så torr i halsen och så trött i fötterna.

Jag har haft problem med min kamera, så jag var glad att se dina bilder. Men nu är den lagad och jag lägger ut mina bilder från mässan, så får du se kanske lie andra bilder, ur min vinkel. Ha det bra. Solen skiner! Yes.

Kristina Bonander sa...

Kul att läsa alla mässkommentarer! Själv hade jag nog svårt att smälta allt och tycker det är kanon att då det i lite mer lättsmälta portioner såhär via din och andra mässbesökares bloggar.
Tack snälla
Hälsningar
Kristina

M/S Design sa...

Tror dom flesta har komenterat Gro Form i sina inlägg oftast positivt.
Det är kul att se andras bilder från mässan.
Mariana

Spirande grönt - sa...

Va´roligt, jag tog också ett äppelkort ur samma vinkel, halläning (i exil) som jag är:)

Ha en fin söndagkväll,
Rebecca

Unknown sa...

Hej Eva,
Jag var på vippen att rusa fram och säga hej i lördags, men hejdade mig när jag förstod att du var på väg upp på scenen!

Visst är det så att vi alla fastnar för helt olika saker på mässor! Det är nästan som att få uppleva mer av mässan att blogga runt så här efteråt:)

Ha det gott,
Charlotta