onsdag 9 februari 2011

Längtare sökes



Upprop! Jag söker alla som längtar efter sommaren. På onsdag nästa vecka (16/2) håller jag en kurs om sommarblommor.



Bland annat utlovar jag ett besök i min dahliakällare där de här små knölarna ligger tillsammans med många andra och väntar på att väckas till liv igen.



Vi kommer också att prata sommarblommor som man kan fröså - till exempel luktärter - och självklart sår vi några frön också så att man kan njuta av jord under naglarna. (Fler än jag som längtar?)



Pelargoner är en annan av mina passioner (jag har visst ganska många sådana). Jag visar hur man tar sticklingar och planterar om och berättar om några av mina favoritsorter och hur jag sköter dem.
Precis som det låter blir det lite smått och gott att ta med sig hem till sin egen trädgård.
Som varje gång bjuder jag på middag o kaffe i pausen. Pelargonkaka kanske?
Just denna kurs är det inte riktigt så många anmälningar till ännu och eftersom det är kort varsel så bjuder jag dig som bloggläsare på gratis övernattning i samband med kursen. Bara att gå en våning upp och krypa ner mellan lakanen när vi avslutat för kvällen!
Sprid gärna detta till dina vänner så att vi blir många som frossar i sommaren på onsdag.
Varmt välkommen!
Eva
PS. Kursen är alltså den 16 februari kl 18-21. Pris 350 kr. Läs mer om övriga kurser på min hemsida.

11 kommentarer:

Gela sa...

ÅÅÅÅ Eva jag längtar, låter ju helt underbart. Vilken kväll ni kommer att ha!! Är ju för långt borta för mig just nu men skall vara med i tanken. Önskar dig en riktigt fin dag/Gela

Gela sa...

Hej igen, hoppas det var ok att jag lade till en bild och länk till din kurs på min sida. Kram Gela

Med fingrarna i (j)orden sa...

Självklart Gela!
Jag har redan fått 2 nya anmälningar - men några till får plats.
Eva

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Låter som en riktig vårboost! Synd att du bor så långt bort - annars hade jag kommit på stört!
Kram,
A-K

Brita sa...

Lengter så det gjør vondt i kroppen. Godt man snart kan begynne å stelle med det som har overvintret inne og så frø som skal gi skjønnhet ute til sommeren.
Du har kanskje hørt det før, men jeg synes du har et riktig godt ordspill i blogg navnet ditt. Lykke til med kurs!

Alen Trädgård sa...

Fantastiskt erbjudande men tyvärr kan jag inte;( Det låter härligt att frossa i blomsterprat och sticklingar. Ha det så trevligt /Monne

♥Min Eden♥ sa...

Tänk om man bodde lite närmare :)

Kristina Bonander sa...

Vilken generös inbjudan, med övernattning och allt! Svårt att avstå. Måste gå in på din websida och läsa mer för visst hägrar sommaren!

Kul att nu har blivit "följare" till din blogg. Och stort tack för "En lisa för själen". En bok som jag fick som en alldeles speciell gåva och som jag verkligen tog till mitt hjärta!

Sylvia sa...

Jag längtar också! Hoppas ni får en riktigt skön, blomdoftande kväll!

Rose Garden Malevik sa...

Hade varit trevligt :)
Men lite långt tyvärr...
Hoppas allte väl
Håkan

Spirande grönt - sa...

Onekligen ett lockande erbjudande. Lite jord under naglarna hade suttit fint:)
Synd att kalendern är full och milen så många.

Ha en finfin helg,
Rebecca