fredag 22 maj 2015

Färgstarkt

 Jag kan inte låta bli att visa några av tulpanerna från min egen trädgård. Det här är min favorittid i trädgården! Flaming Spring Green är en verklig favorit sedan några år tillbaka. De gröna stråken i blomman blir pricken över i.
 Queen of Night är en klassisk "svart" tulpan som jag tycker mycket om, inte minst ihop med det vita löjtnantshjärtat.
Den här kombon är annars min favorit för i år: orange, svara och lila/rosa tulpaner. Lysande och färgstarkt - precis som jag vill ha det så här års (fast jag älskar ju vitt också).
Allt gott,
Eva

4 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Vilken härlig färgkavalkad! Min favorit här blev ju helt klart 'Flaming Spring Green' WOW vilken tulpan :) Ha det gott/Monne

Tante Mali sa...

Dear Eva,
the flamingo spring green is a beauty. Thank you for introducing - I din't know her and will put it on my list now. Love the dark Queen of the night too and have her in my garden.
Happy gardening and all my best
Elisabeth

Cilla sa...

Vilka fina tulpaner. Kul att läsa din blogg igen, själv har jag nu börjat blogga igen efter en längre bloggpaus.
Såg att det går att söka att få hälsa på i Sandby, så jag får väl skicka iväg en anmälan.
Ha det gott // Cilla♥

KesäKukka sa...

Otroligt vackra tulpaner och fina färgkombinationer! =)