lördag 29 december 2012

Ut med det gamla in med det nya

Just nu befinner vi oss i gränslandet mellan det nya och det gamla. Enligt Mayakalendern har vi just gått in i en ny tid (eftersom världen inte gick under den 21/12 får vi väl säga att de hade rätt som säger så). Enligt vår egen kalender är året snart slut och 2013 börjar. Årets mörkaste dag har dessutom passerat och nu siktar vi mot ljuset igen.
Själv känner jag tydligare än på länge att jag är på väg in i något nytt. Riktigt vad vet jag inte, mer än att det innehåller blommor och skrivande, växter och fotograferande. Kanske ska jag fortsätta rita också. Det är i alla fall något kreativt som pockar på inifrån.
Bilden föreställer mig och min farmor. Känslomässigt befinner jag mig mittemellan dessa "åldrar", även om jag i antalet år ligger betydligt närmre min farmor Elsa. Men det är ju det som finns inuti som räknas, eller hur?!
Gott Slut och Kreativ start på det nya året,
önskar
Eva

15 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Det som är innuti är viktigt.

Vi har haft jättemörk molnig dag...

Alen Trädgård sa...

Insidan är alltid viktigast;) Fin bild på dig och din farmor! Här är det grått,regnigt och allmänt trist men snart är det vår igen:)) Gott slut/Monne

Carolina sa...

Gott slut!

Kram

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa Eva
javisst e de underbart att det går åt rätt håll nu :)
Önskar DIG ett Riktigt GOTT NYTT ÅR
och missa inte......

N
Y
Å
R
S
P
A
R
T
Y
T

fortsätter....
VÄLKOMMEN
Håkan

Monica sa...

mm insidan det är den vi ska räkna med. Härligt med bilder från förr. Läste ditt boktips härom dagen och tack för det var en trevlig bok av Kvant. Är i den just,,,

Ha ett riktigt Gott slut och dina tecknade bilder är härliga Gott Nytt år kram Monica

Helena sa...

Och nu är det ljust liiite längre det gillas ju :D Så gullig du var på bilden!Dessa mor o farmödrar de är då för goa :)
KRAM från mig!

M/S Design sa...

Gott nytt år
Mariana

Anna-Maria sa...

Det låter spännande! Önskar dig också ett riktigt gott nytt år!/Anna-Maria

Moa sa...

Låter spännande och kreativt.. härligt! Vill önska dig Gott Nytt År.. kram!

Margot sa...

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram

Höstanemon sa...

Hej!
Vilken fin bild på dig och din farmor! Jag fick en härlig känsla av att vara tillbaka till den tiden, när jag såg bilden...Vi är förmodligen lika gamla... jag hade också en virkad poncho och håret uppsatt med gummisnoddar med de där runda kulorna!

Ha ett riktigt Gott nytt År!
Önskar Höstanemon

The Intercontinental Gardener sa...

Vad härligt att ha en sådan positiv "känning"... själv känner jag nog mig lite vilsen, men det ordnar sig nog det med, med tiden.

Gott nytt år till dig! Liisa.

Lenas Trädgårdsrum sa...

Visst är det insidan som räknas. Härligt att det går mot ljusare tider och känslan att vara på väg mot något nytt är underbart. Önskar dig ett fantastiskt 2013!

Lenas Trädgårdsrum sa...

Visst är det insidan som räknas. Härligt att det går mot ljusare tider och känslan att vara på väg mot något nytt är underbart. Önskar dig ett fantastiskt 2013!

Frøken Solhat sa...

Det er jo så magisk at vi ikke er ældre end vi føler os indvendigt ;0) Skønt billede Eva - og godt nytår til dig og dine.

Jeg har tilladt mig at linke til dig i dette indlæg fra i dag.

http://froekensolhat.blogspot.dk/2013/01/magnus-lidt-historie.html

Knus Dorthe