onsdag 19 december 2012

Pussig julkula

 Fick pysselabstinens häromdagen och gjorde en mistelboll att hänga i öppningen mellan kök och vardagsrum. Längst in en vattendränkt oasisboll, och sedan är det bara att sticka mängder av små mistelkvistar i bollen. Många kvistar gick det åt! För att få tillräckligt med ljus till bilden var jag tvungen att tillfälligt hänga den i fönstret, vilket också blev rätt fint, men jag är rädd att den skulle torka ut snabbare där eftersom elementen är på. Bättre pussläge i öppningen mellan två rum också har jag räknat ut.

Tack och lov för att jag har egna mistlar så att jag kan plocka så många kvistar som jag vill (annars hade bollen blivit väldigt dyr). Enligt amerikansk sed ska man plocka bort ett bär varje gång man pussas under misteln, och när bären är slut blir det inget mer pussande! Men som ni ser är det gott om bär hos mig så det kan bli en riktigt fin jul.
Puss på er mina fina bloggläsare,
Eva

9 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Fin kula, och kul (!) med något mer än bara kvisten. Själv har jag köpt en med många bär, men mest för att återigen pröva att få dem att gro :)

Cilla sa...

Vilka fina arrangemang! Mysigt.
Mvh Cilla♥

Alen Trädgård sa...

Vilken jättefin idé! Du kommer att bli helt sönderpussad med så många bär :) Kram/Monne

Stein sa...

Flott mistelkule! :-D
Jeg har vært på jakt etter fersk misteltein i affärene her i Oslo uten hell så langt. Tenkte jeg skulle forsøke å få frøene til å spire. :-)
Ha en fortsatt riktig fin førjulstid!
Stein

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Smart!

Tusenfröjd sa...

Tjusigt värre!
Ha en riktigt God Jul & ett Gott Nytt År!
Liv

Gunilla sa...

Vilken fin dekoration.
Skulle gärna ha mistel hos mig också men det går nog inte.Den klarar nog inte norrländskt klimat.

God Jul och Ett Gott Nytt År önskar jag dig och de dina.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Läcker kula!
Härligt att ha egna träd att skära ner mistlar från.
Ha det gott
Birgitta

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej Eva!
Fin och vacker ide!
Hoppas det blir många pussar!
Ha det så bra.
Kram Ingrid