torsdag 15 augusti 2013

Flotta Landskrona

Varje år arrangerar Landskrona Trädgårdssällskap ett Trädgårdsgille i augusti. I år blir det lite större eftersom staden firar 600-års jubileum.
Redan på fredag är det invigning med bland andra underbara Karin Berglund och sedan är det stjärnspäckat med bland andra Gunnel Carlson och Christel Kvant bland föreläsarna. Dessutom blir det som vanligt trädgård på flotte, öppna trädgårdar och den fina koloniutställningen som jag hissat på Facebook finns att besöka.
Själv kommer jag att delta med min bokhandel robild.se och sälja både mina och andras böcker, en del så färska att de inte hunnit in på hemsidan ännu (Marianna Agetorp, Susanna Hultin). Själv tar jag med mig både nya böcker och sådana som sålt slut i handeln men där jag har några ex kvar, bland annat Pioner och Perenna rabatter. Jag har även med mig ett gäng begagnade böcker så att du kan fylla på ditt trädgårdsbiblioteket.
Dessutom tar jag med mig Brännässlan en älskad kulturväxt och lite nässelprodukter. Det stickiga och nyttiga ogräset är ju min hobby!
Läs mer om Trädgårdsgillet på http://www.landskrona.se/tradgardsgille.aspx
Varmt välkomna!
Eva

2 kommentarer:

Jenny sa...

Varmt Välkommen till vår vackra stad!

BLOMSTERDESIGN sa...

Jag ska också vara med och sälja med mitt företag på lördagen. Då ses vi säkert!
Ha det bra!
Therese / Blomsterdesign