onsdag 16 april 2014

Mest sålda bok just nu

Sveriges mest sålda bok just nu (på Adlibris, som är Sveriges största bokhandel), är inte min idol Majgull Axelsson eller pappas favoritförfattare Leif GW Persson eller ens omskrivna och duktiga Lena Andersson, utan en liten bok om en liten sak i trä - nämligen min egen pallkragebok.
Det känns overkligt att över huvud taget ligga på 10-i-topp bland en massa kända författare, och att då ligga allra högst upp, ja det går inte att ta in.
Men här är listan i alla fall: Topp 100.
Jag har printat ut bilden för att spara. Det här kommer ju liksom aldrig att hända igen! Men jag är otroligt stolt och glad över att boken hittat hem till så många läsare. Det hade aldrig gått utan min duktiga fotograf Görgen Persson eller Camilla Arvidsson som gjort layouten, och inte heller utan alla fina människor på förlaget, särskilt utgivningsansvariga Maria Ramdén som har stöttat mig i mitt arbete sedan flera år tillbaka.
Annars gläds åt att det gror i varmbänken, kryddorna i odlingslådan börjar röra på sig, liksom vitlöken och i en av pallkragarna kan jag snart plocka de läckraste tulpanbuketter. Det är bara att konstatera att pallkrageodling ÄR fanstastiskt.
Kram alla!
Eva
PS. Fynda boken på Adlibris nu för bara 99:-!

9 kommentarer:

Carolina sa...

Grattis Eva!
Verkligen kul :)

Alen Trädgård sa...

Så roligt! Grattis! Ha det gott/Monne

Med fingrarna i (j)orden sa...

Tack!

Susie på Stjärnarve... sa...

GRATTIS! Jag förstår att den ligger på topp!!
Och visst är det underbart att odla i pallkragar, även om man som jag "bara" har vackra saker och ingenting ätbart. Jo, jag har faktiskt en tuva med persilja och en med gräslök, det är allt. Men det hoppar upp perenner just nu, härligt!
GLAD PÅSK
Susie

Anna Stenberg sa...

Kul! Glad Påsk! Kram Anna

Jenny sa...

Grattis, vad häftigt! Har inte bläddrat i din bok men får göra det, det är riktigt snygg!

/Jenny

Cattis och Eiras Trädgårdsdesign sa...

Eva, så klart ni ligger på topplistan! Det ÄR en fantastiskt fin bok och den ligger helt rätt i tiden!
Stort grattis till både dig och Görgen!

Kram, Eira

Annica sa...

Härligt! Grattis!

Spirande grönt - sa...

Roligt! Stort grattis!

Ha det finfint i grönskan,
Rebecca